2 orang sedang baca blog ini ♡ Sophiesm.Com








When no one is looking


you've found the correct
fina sophie



Sunshine!
Komen Bulan Ini


plan a trip with me

Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers


Finstagram


Since May 2006

Hit Counter




Kakak Separa Mithali
Thursday, April 23, 2009 posted at 10:37 ♥

Updated on 26th April 2009 click to see 26th's entry

Ha?
Kakak Separa Mithali?
Siapa? Siapa? Siapa?
Mari tengok ciri-ciri kakak separa mithali yang disebut-sebut itu.


Tengok gambar dulu. It's Dana again. Lama tidak buat entri pasal dia. She has my look, isn't she? Cuma mata dia lebih besar sikit berbanding saya. Dan mata saya lebih lawa sebab berwarna Hippie Chestnut. Hohoho. Semua cakap sekarang ni fizikal dia banyak berubah. Saya di Kedah sini, manalah tahu apa-apa. Ayah kata, sekarang ini tinggi dia sudah mencecah paras kening ayah. Haha. Wait. Itu lebih kurang macam tinggi saya saja.

Hei, jatuhlah saham kau kalau macam ni Fina. Si adik sekarang sudah cantik manis. Tamatlah zaman kegemilangan si kakak. Lepas ni seiring bahu dan sejalan bahu lah nampaknya. Cuma dia Cik Dana Lidi, saya Cik Nana Montok. Ahaha. Apa ni, ketawakan diri sendiri pula? Bukan kebanggaan ka montok itu? Lagipun, highheels kan ada. 3inch! 3inch!

Eleh.. Blahla Fina. Dengan budak-budak pun nak menang ke. Kahkahkah.

Anyway. Aku dan Dana memang rapat. Sometimes dia lebih dengar cakap aku berbanding mama. Kepala dia lebih keras dari aku. Telinga pun boleh tahan kebal. Kebalnya lebih kronik dari aku. Pemalasnya dan cerewetnya pun lebih kronik dari aku. Kahkahkah. Minat sama. Menari, menyanyi, yang girly-girly (dia lagi girly okey) sebab saya agak boyish kat rumah. Dia suka cerita-cerita or lagu-lagu korea, cina, Jepun.., while I prefer english movies and songs.

AH.. Cakap sampai esok pun tak habis. Stoplah.

Kesimpulannya, ciri-ciri kakak separa mithali mengikut teori Fina Sophie (2009) ialah seperti berikut:
  1. Puji adik lepas tu puji diri sendiri lebih lebih.
  2. Lepas puji kutuk balik
  3. Itu je.
  4. Tambah sikit: Kena sayang lebih-lebih. Lebih-lebih kalau dia satu-satunya sibling perempuan kita. MMuah!
Merepeklah si Fina.

Labels:


2 Comments:

Anonymous Lead said...

Yg penting.....jangan biar budak2 lebih matang dari kita(orang tuak)......

28 April, 2009 03:39  
Anonymous Fina said...

lead,

noted.

:P

02 June, 2009 22:33  

Post a Comment

You can freely :
1. Follow my blog. Usually I'll follow + comment back
2. I regularly checks my social network page and if you leave me your link, it would be easier for me to track you back and comment your blogpost in return.
3. Be nice.

Thanks for simply being here! *love*







original layout by bonjour heidi owned by Fina Sophie other by ArasuOnline dafont wish