Pages

Kakak Separa Mithali

Thursday, April 23, 2009

Updated on 26th April 2009 click to see 26th's entry

Ha?
Kakak Separa Mithali?
Siapa? Siapa? Siapa?
Mari tengok ciri-ciri kakak separa mithali yang disebut-sebut itu.


Tengok gambar dulu. It's Dana again. Lama tidak buat entri pasal dia. She has my look, isn't she? Cuma mata dia lebih besar sikit berbanding saya. Dan mata saya lebih lawa sebab berwarna Hippie Chestnut. Hohoho. Semua cakap sekarang ni fizikal dia banyak berubah. Saya di Kedah sini, manalah tahu apa-apa. Ayah kata, sekarang ini tinggi dia sudah mencecah paras kening ayah. Haha. Wait. Itu lebih kurang macam tinggi saya saja.

Hei, jatuhlah saham kau kalau macam ni Fina. Si adik sekarang sudah cantik manis. Tamatlah zaman kegemilangan si kakak. Lepas ni seiring bahu dan sejalan bahu lah nampaknya. Cuma dia Cik Dana Lidi, saya Cik Nana Montok. Ahaha. Apa ni, ketawakan diri sendiri pula? Bukan kebanggaan ka montok itu? Lagipun, highheels kan ada. 3inch! 3inch!

Eleh.. Blahla Fina. Dengan budak-budak pun nak menang ke. Kahkahkah.

Anyway. Aku dan Dana memang rapat. Sometimes dia lebih dengar cakap aku berbanding mama. Kepala dia lebih keras dari aku. Telinga pun boleh tahan kebal. Kebalnya lebih kronik dari aku. Pemalasnya dan cerewetnya pun lebih kronik dari aku. Kahkahkah. Minat sama. Menari, menyanyi, yang girly-girly (dia lagi girly okey) sebab saya agak boyish kat rumah. Dia suka cerita-cerita or lagu-lagu korea, cina, Jepun.., while I prefer english movies and songs.

AH.. Cakap sampai esok pun tak habis. Stoplah.

Kesimpulannya, ciri-ciri kakak separa mithali mengikut teori Fina Sophie (2009) ialah seperti berikut:
  1. Puji adik lepas tu puji diri sendiri lebih lebih.
  2. Lepas puji kutuk balik
  3. Itu je.
  4. Tambah sikit: Kena sayang lebih-lebih. Lebih-lebih kalau dia satu-satunya sibling perempuan kita. MMuah!
Merepeklah si Fina.

2 comments:

  1. Yg penting.....jangan biar budak2 lebih matang dari kita(orang tuak)......

    ReplyDelete

Thanks for simply being here! *love*

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS