2 orang sedang baca blog ini ♡ Sophiesm.Com








When no one is looking


you've found the correct
fina sophie



Sunshine!
Komen Bulan Ini


plan a trip with me

Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers


Finstagram


Since May 2006

Hit Counter




STANDING STILL
Sunday, June 01, 2008 posted at 17:53 ♥

hye.
oh. lamanya aku tidak menulis. sindrom malas. juga malas utk meng'cover' semula yang telah lepas seperti yang biasa aku lakukan sebelum ni.

kelmarin aku dengan rombongan family sebelah ayah yang lain, termasuk kazen2 yang ada, pergi ke Kampung Paka. lebih kurang 35 minit perjalanan. majlis kenduri kahwin saudara di sana. nah, satu rombongan sekali dengan kereta masing2. and two thing. the food, and bunga telurnya. ayam masak lemonnye mmg cukup sedap. aku terfikir resipi masakan itu pasti ada pada salah satu buku masakan di rak buku. mama punya. bunga telurnya comel. diletakkan dalam satu bakul kecil.. amat comel. gambarnya bakal ku upload. laptop prob skrg ni lah. waduh.. yg inipun guna laptop Adi.

petang tadi ke kampung sblh pula. kampung Kigiok. juga ada saudara yang mengadakan majlis kenduri kahwin. sup tulang sedap, cuma sedikit pekat.

"Pahitnya sup mama ni!"

kedengaran suara lantang yang tulus seorang budak lelaki lingkungan 7 tahun berdekatanku. budak itu bersama ibu bapanya dan 2-3 org muda.

"syhhhh.." ibu itu menyuruh anak itu diam dalam gelak tertahan. bapanya juga. aku tergelak sedikit.

sup tulang mmg amat digemari di sini. ia salah satu juadah waktu kenduri perkahwinan. termasuk aku lah. dan jati. kami merasa sedikit sup itu dan.. yah. mmg ada sedikit pahit. mungin kerana terlalu pekat. tp still sedap.

aku sedang beresemes dengan abg waktu itu. katanya, biasala tu.. budak2 tak boleh lagi menipu, diorang kan jujur?

aku setuju. budak2 amat jujur dalam menyatakan pendapat mereka. dengan cara tersendiri. apa yang mereka ucapkan itulah yang mmg bermain di minda mereka. ada orang mengatakan, jika dibawakan seorang gadis pada seorang kanak2, jika cantik bg pendapat mereka, maka mmg cantiklah gadis tersebut. mata seorang kanak2 walaupun tidak halus, namun nyata. itu pendapatku.

aku waktu itu bersama dengan Pipie, adikku yang berumur 11 tahun, dan Jati. bukan BERAS JATI ye, tapi jati adik sepupuku berumur belasan tahun (menengah rendah agaknya, aku kurang periksa. hehe) yang waktu zaman budak2nya seorang yang berperawakan seperti lelaki dan agak segan membahasakan dirinya sebagai perempuan. kini sudah meningkat dewasa dan begitu cantik dan ayu sekali.

i love this song.

STANDING STILL
By: Jewel



Cuttin' through the darkest night in my two headlights
Trying to keep it clear, but I'm losing it here to the twilight
There's a dead end to my left, there's a burning bush to my right
You aren't in sight, you aren't in sight

Do you want me, like I want you?
Or am I standing still, beneath the darkened sky?
Or am I standing still, with the scenery flying by?
Or am I standing still, out of the corner of my eye?
Was that you passing me by?

Mothers on the stoop, boys in souped-up coupes on this hot summer night
Between fight and flight is the blind man's sight and the choice that's right
I roll the window down, feel like I'm gonna drown in this strange town
Feel broken down, I feel broken down

Do you need me, like I need you?
Or am I standing still, beneath the darkened sky?
Or am I standing still, with the scenery flying by?
Or am I standing still, out of the corner of my eye?
Was that you passing me by?

Sweet sorrow is the call tomorrow
Sweet sorrow is the call tomorrow

Do you love me, like I love you?
Or am I standing still, beneath the darkened sky?
Or am I standing still, with the scenery flying by?
Or am I standing still, out of the corner of my eye?
Was that you passing me by?
Are you passing me by? (Passing me by)
Do you want me? (Passing me by)
Do you need me, like I need you too?
And do you want me, like I want you?
Are you passing me by?

Labels:


0 Comments:

Post a Comment

You can freely :
1. Follow my blog. Usually I'll follow + comment back
2. I regularly checks my social network page and if you leave me your link, it would be easier for me to track you back and comment your blogpost in return.
3. Be nice.

Thanks for simply being here! *love*







original layout by bonjour heidi owned by Fina Sophie other by ArasuOnline dafont wish