2 orang sedang baca blog ini ♡ Sophiesm.Com








When no one is looking


you've found the correct
fina sophie



Sunshine!
Komen Bulan Ini


plan a trip with me

Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers
Daisypath Vacation tickers


Finstagram


Since May 2006

Hit Counter




ADA SESUATU DI ANTARA KITA BERADA DI BAWAH RENCANA-NYA..
Thursday, May 15, 2008 posted at 23:48 ♥

Telah jauh terpisah diriku dan dirimu
Dalam ruang dan waktu
Sendiriku jalani sepiku tanpa dirimu
Resahku tanpa hadirmu
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah darimu
Dan hadirnya menyentuh hatiku
Untuk cintainya
Hatiku pun inginkannya
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku

Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena ku terhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Di dalam hatiku tuk mencintainya

(Terhanyut jiwa ini, terjatuh dihatinya)


Lagu 'Tak Bisa Memilihmu' oleh 6ixth Sense.

liriknya seakan memberitahuku. seolah inilah bicara hatinya yang selama ini terpendam dalam lipatan cinta silam kami. kata-kata yang terkunci di hatinya selama ini. aku yakin, itulah antara kata yang tak sanggup dia ucapkan waktu itu. dan tidak pernah terucapkan lantaran kebimbangannya melukai perasaanku. dan aku? tidak pernah mahu mengerti. bukan tidak menyadari, tp hanya aku sendiri tidak pernah mahu memahami isyarat yang terzahir di matanya. dari perilakunya. kerana aku takut kehilangannya. skrg, andai bisa aku kembali ke dua tahun lepas, ingin aku tatap matanya sepenuh hati ini. dan mengatakan betapa aku mencintainya tapi terpaksa memilih untuk melangkah pergi kerana sedar yang dihatinya sudah tidak terlukis namaku.. andai saja bisa ku katakan itu semua waktu itu.. cuma yang aku lakukan saat itu, pergi begitu shj..

after all the obstacles, now i'm happy with someone else.

but i'll never forget all the love we've shared, Pi. i've learnt so much so thank you, with all my heart. apa yang pernah berlaku antara kita - saat tertawa dan menangis, merupakan satu kenangan terindah dalam cerita hidup ini. aku takkan pernah memadamkannya, jauh sekali menggantikannya. cuma apa yang aku lakukan sekarang hanyalah mencipta satu lagi kisah bahagia. bersama dia. bukan lagi dirimu yang pernah aku impi-impikan. sesungguhnya sedikit sebanyak dari apa yang aku pernah lalui bersamamu kini menjadi panduanku dalam mencintainya.. dalam mempertahankan hubungan ini. apa yang pernah aku lalui bersamamu telah memberi aku kekuatan dan suntikan semangat bagi menjadi yang terbaik untuknya. untuk menggantikan penyesalanku kerana tidak pernah cuba memahami isi hatimu, begitu mementingkan diri sendiri, jarang mengungkapkan rahsia hati ini yang pernah cukup menyayangimu....

buat si dia yang kini mengisi ruang hati ini,
DIA takkan pernah berhenti menguji hamba-NYA, syg. apa yang kita miliki hari ini adalah ketentuan-NYA. Hadirmu dlm hidupku juga merupakan slh satu ketentuan-NYA. sesungguhnya aku bersyukur dipertemukan dengan dirimu. hati yang keras yang pernah hanya memandangmu sebelah mata ini telah kau tanam benih keikhlasan dan kejujuran, kau siram sedikit demi sedikit dengan kesabaran, dan kini kita berkongsi kisah cinta yang sama..

bukan mudah sayang, untuk memberi kepercayaan bila kepercayaan kita pernah dikhianati suatu ketika dulu. namun aku tidak mahu menyesal lagi, tidak tega rasanya menghukum perasaan sayang yang tiba2 hadir tanpa dipinta.. yang semakin meresap di hati ini, hanya kerana kepahitan kisah silam.

walau apa dan di mana penghujungnya kisah ini, aku tidak akan pernah menyesal memilihmu.

ALLAH menghadirkan rasa ini dalam hati kita, bermakna ada sesuatu di antara kita berada di bawah rencana-NYA..


Labels:


0 Comments:

Post a Comment

You can freely :
1. Follow my blog. Usually I'll follow + comment back
2. I regularly checks my social network page and if you leave me your link, it would be easier for me to track you back and comment your blogpost in return.
3. Be nice.

Thanks for simply being here! *love*







original layout by bonjour heidi owned by Fina Sophie other by ArasuOnline dafont wish