Saturday, December 29, 2007

"When You Tell Me That You Love Me"

"When You Tell Me That You Love Me"
(Westlife feat. Diana Ross)




know what.. it feels gud to be alone. well, being alone doesn't always mean we are lonely rite..

i feel really free, got no one to really care about.. maksud aku, seseorang yg dulunya aku rasa perlu utk sntiasa berada d sisi.. dulunya aku berfikir 'berdua lebih baik', tp nyata sekarang bersendirian buat masa ini lebih baik buatku. kepada 'dia', terima kasih kerana berjaya membuka mata ini.. being alone is not that bad. friends and family i got, is much more better.

i got life to go on now. much more important than having a boyfriend for sure. heheh.. i have to strive for my life. stay focus n all out in what ever i'm doing.. Ya Rabb.. please give strength in me.. i'm one of the luckies girl, but i wasted so much thing in my life. childish me. maybe i cant get all those things undone but i still have more things coming up.. so here i come :] like diz blog's name, its time for me to awakening the best in me!

Oya.. this is the song which i adore very very much, especially to its lyric especially the bolded one. check it out..

I wanna call the stars
Down from the sky
I wanna live a day
That never dies
I wanna change the world
Only for you
All the impossible
I wanna do

I wanna hold you close
Under the rain
I wanna kiss your smile
And feel the pain
I know what's beautiful
Looking at you
In a world of lies
You are the truth

And baby
Everytime you touch me
I become a hero
I'll make you safe
No matter where you are
And bring you
Everything you ask for
Nothing is above me
I'm shining like a candle in the dark
When you tell me that you love me

I wanna make you see
Just what I was
Show you the loneliness
And what it does
You walked into my life
To stop my tears
Everything's easy now
I have you here

And baby
Everytime you touch me
I become a hero
I'll make you safe
No matter where you are
And bring you
Everything you ask for
Nothing is above me
I'm shining like a candle in the dark
When you tell me that you love me

In a world without you
I would always hunger
All I need is your love to make me stronger

Everytime you touch me
I become a hero
I'll make you safe
No matter where you are
And bring you
Everything you ask for
Nothing is above me
I'm shining like a candle in the dark
When you tell me that you love me

You love me
When you tell me that you love me


and yes, all is in bold cuz i love the whole lyric though! what a beautiful song..

***i would like to dedicate this song to my future husband. ehehe
Share:

Friday, December 28, 2007

Tuesday, December 25, 2007

Portable Antivirus

portable antivirus ni berguna utk pendrive2 (apa2 sahaja yang berbentuk portable). Software ni dikatakan bleh detect virus2 yang tidak dapat didetect oleh antivirus yang sedia ada dalam laptop. i'm currently using it, and it's pretty good. apa2 hal, cuba dulu.

utk download, klik sini.
Share:

Sunday, December 23, 2007

KOCOK-KOCOK





I LIKE THE COMBINATION OF THEIR CLOTHES. EXCEPT FOR THE SKIRT. HEHE..


AKU NGAN MAK SEMPAT MENYUMBANGKAN BEBERAPA LAGU. ANTARANYA LAGU KUDA HITAM DAN TAK INGIN SENDIRI. BAK KATA ORANG KAMPUNG, 'BIAR SUMBANG ASAL MENYUMBANG'. HEHE..



ANAK-ANAK ITU : MANIS-MANIS BELAKA. BERDIRI DARI KIRI [KELE, JIJAH, BETEN BESAR, BETEN KECIL, JIMA].. DUDUK DARI KIRI [APAP, ANA, DANA]

PENARI UTAMAKU


Puas hati. Yang amat sgt. Mungkin masih ada kepincangan yg masih boleh dipertikaikan, tp untuk gadis2 sunti seusia mereka, apa yg mereka persembahkan hari ini cukup baik. bangga dengan kalian! :)
Share:

Friday, December 21, 2007

Sunday, November 25, 2007

Thursday, November 15, 2007

Tahniah Buat Adikku... :)

baru tadi aku mendapat khabar berita yg begitu manis. saat getir yg aku lalui ini seakan terubat sedikit.. hampir menitis air mata ni bila Kelly, adikku yg kini dlm thn kedua pngajiannya d politeknik kuching sarawak menghubungiku memaklumkan Dana mendapat keputusan yg cemerlang dalam peperiksaan UPSR baru2 ni.

teruja sungguh, aku sudah hampir terlonjak.. kerusi pun dah sorong ke belakang sket. hehe.. Kelly memaklumkan, Dana blm mengetahui, result tu mak baru dpt tahu td dan kebetulan kelly tepon mak. tp biarlah skrg ni juga satu dunia tahu.. Sebagai seorang kakak aku cukup berbangga dengan pencapaiannya dan berharap kejayaannya ini tdk merubah apa pada dirinya, malah menjadi yang lebih baik.

terlayar di ruang mata pengorbanan adikku itu bertungkus lumus membuat persediaan UPSR.. pengorbanan kami terutama ayah memberi tunjuk ajar (dulu ayah sbgai tenaga pengajar sekolah rendah dan menegah rendah dlm opsyen Matematik).. pengorbanan ayah dari segi segala kos pembelajarannya - ayah sememangnya begitu. mgkin kerana kerjanya d sektor pendidikan memberinya kesedaran akan pentingnya ilmu. dari kami kecil lagi, blm pernah sekali aku melihat ayah bersungut ttg apa sahaja yg berkaitan dgn hal sekolah dan pelajaran. samada dari segi ongkos membeli buku2 teks, rujukan tambahan, buku2 dan nota dari Maktab Adabi Gaya Pos (MAGP), buku2 latihan dan latih tubi, bku2 himpunan soalan2 lepas.. menghantar ke mana2 pusat tusyen, atau apa sahaja yg berkaitan dengan hal akademik. ayah mmg yg terbaik bagiku.. terbaik bagi kami anak2.. dan aku tahu, juga terbaik bagi mak..

Aku terharu mengingatkan jerih pedih Dana menguasai mata pelajaran matematik dan sains yg kurang digemarinya.. dan akhirnya berbaloi. tidak seperti aku pada usianya, ayah tidak begitu cepat naik angin padaku sewaktu d sekolah rendah kerana sifatku yang mendengar kata.. ketika itu.. Aku tahu ayah kurang mengharap keputusan secemerlang itu dari Dana bila melihatkan pencapaian dan sikap sambil lewa Dana yg kadang2 membuatkan ayah ngan mak geram. disebabkan ayah jarang d rumah atas kehendak tugasan, bila hujung minggu ayah balik, kadang2 mak yang jadi sasaran kemarahan ayah. dan kalau kami kakak n abg2nya ada d rumah, kami juga jadi sasaran. katanya, sepatutnya kamu begini, kamu begitu.. dan Dana? sumandak kecil yg sudah biasa dimarahi. buat muka tak tau je.. zaman kecil aku dan Dana begitu berbeza..

err.. kecil? rasanya Dana sedang menghampiri zaman remajanya...

bila aku bertanya, dia menjawap 'Na, soalan matematik tu kan smua mcm sy pernah jumpa.. ada mcm ubah sikit2 ja' - dan aku hanya menjawap 'ya?', sambil tersenyum. mahu mengalir air mata budak ni bila ayah duduk depan meja dia dan suruh siapkan kerja matematik malam tu juga. walaupun lembab sket, smpai kadang2 ayah pun naik juga suara (huhu.. sampai skrg kalo aku dgr dari jauh pun aku da kecut perut), tp sprti yg kita smua tau, practice makes perfect.

dan anak itu pasti gembira - sangat gembira -.. :)
Share:

Lirik Lagu Hati Berbisik


HATI BERBISIK
Senilagu: Siti Nurhaliza & Aubrey Suwito
Senikata: Siti Nurhaliza

Malam Bertandang
Hati Berbisik Mengenang
Cerita Derita Yang Daku Pendam

Kata Menguji
Cuba Untuk Kusudahi
Berulang Airmata Membasahi


Aku Kini Perlu Berdiri
Walau Hakikatnya
Pasti Kan Melukai

Aku Ingin
Semua Rasai
Kerna Pengakhirnya Hidup
Ku Sendiri


Oh Tuhan Kau Berikan Aku
Segala Kekuatan
Meneruskan
Perjalanan

Share:

Wednesday, November 14, 2007

Tuhan Masih Sayang..

Assalamualaikum..

lama aku menyepi dari ruangan ini. bkn membawa rajuk d hati cuma kalian sedia maklum sindrom yg aku lalui semenjak bulan (atau bulan2) yg sudah.

hari ini.

bakal lebih mematangkan aku.. telah mengajar aku untuk berfikir sblm bertindak, dan terimalah apa saja yg bakal berlaku atas kesilapan diri.

aku insan biasa, juga seperti yg lain, bisa membuat kesilapan. tp aku juga sedar aku bertanggungjawab ke atas apa sj yang aku lakukan.. bukan begitu? aku sedar kalian fhm, mungkin juga kalian pernah mengalami keadaan seperti aku tika ini..

jiwa benar2 dibelenggu. dek kesilapan lalu. Ya Allah.. mujur masih syg padaku.. lalu segera mempertemukan aku ke jalan bnr sblm bnr2 terlambat..

penuh teka teki, tp biarlah kisah yg satu ini menjadi rahsia dlm lipatan hidupku..
Share:

Thursday, November 08, 2007

Monday, November 05, 2007

Wednesday, September 26, 2007

if only we want to.

FIX YOU - ColdPlay

When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse..
When the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?
Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you
And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know just what your worth
Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you
Tears stream, down on your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down your face and I...
Tears stream, down on your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down your face and I...
Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you..


biar aku memetik satu line dari lagu ini..

but if you never try you'll never know just what your worth.

this line is so motivating. it encourage us to TRY. it's the simpliest explanation.. :)

while, the whole lyric of this song is.. well, nice song i have to say.

i do fall. i always fall. and like a quotes i manage to remember.. "our greatest glory is not in never falling.. but in rising everytime we fall."

life is not all about winning ~ it's about learning and applying. we learn something when we win, we learn something when we fall - IF ONLY we want to.
Share:

Tuesday, September 11, 2007

BUNTU!

Salam..

di malam yang tak berapa hening ni, dengan page blogspot d dpn mata aku ni.. jari asyik teragak2 je utk menaip sesuatu. maafkan aku. komitmen aku terhadap blog ini masih belum sepenuhnya lagi. otak beku. banyak sangat benda.. kisah.. buah fikiran aku yang mahu aku kongsi bersama tp seakan ada sesuatu yg jadi benteng penghalang..

kalau dulu, everything just flow from my mind. menulis bukan satu penyeksaan bagi aku. skrg, pernah aku terasa mahu terus berhenti menulis. ketiadaan modal yg boleh dikongsi.. kekurangan ayat2 yang ~ ntah.. aku buntu.. yang ada hanya tulisan2 yang membosankan, menceritakan perjalanan hidup aku sehari2 tanpa moral utk dipelajari.. hal cinta dan perasaan yang begitu klise, rintihan demi rintihan.. argh!

maafkan aku.. bg yang masih tertunggu2 tulisan dari diri ni, diri ini sendiri tak pasti sampai bila kalian harus menunggu..

satu shja sbb yang aku dpt kenal pasti ~ ketiadaan inspirasi..

cemasnya.

anyone, anything. please be my inspiration..
Share:

Monday, September 10, 2007

One moment in time ~


Each day I live
I want to be
A day to give
The best of me
I'm only one
But not alone
My finest day
Is yet unknown

I broke my heart
Fought every gain
To taste the sweet
I face the pain
I rise and fall
Yet through it all
This much remains

I want one moment in time
When I'm more than I thought I could be
When all of my dreams are a heartbeat away
And the answers are all up to me
Give me one moment in time
When I'm racing with destiny
Then in that one moment of time
I will feel
I will feel eternity

I've lived to be
The very best
I want it all
No time for less
I've laid the plans
Now lay the chance
Here in my hands

Give me one moment in time
When I'm more than I thought I could be
When all of my dreams are a heartbeat away
And the answers are all up to me
Give me one moment in time
When I'm racing with destiny
Then in that one moment of time
I will feel
I will feel eternity

You're a winner for a lifetime
If you seize that one moment in time
Make it shine

Give me one moment in time
When I'm more than I thought I could be
When all of my dreams are a heartbeat away
And the answers are all up to me
Give me one moment in time
When I'm racing with destiny
Then in that one moment of time
I will be
I will be
I will be free
I will be
I will be free
Share:

Sunday, September 09, 2007

Truth, Life, Love.

menyaksikan sendiri kisah2 cinta org2 terdekatku, hati aku serta merta jadi tawar. tawar terhadap cinta. ditambah lagi dengan pengalaman aku sendiri..

aku akui, cinta tidak akan pernah lari dari air mata. perasaan jadi begitu rapuh saat cinta mengetuk pintu hati, saat ia mula menyelit masuk perlahan jauh ke relung hati, sehinggalah ia pergi dengan sendirinya. tidak pernah kering dari air mata. atau hanya aku kah yang berpendapat begitu? pengalaman bercinta aku sentiasa pedih. begitu agaknya corak kasih utk insan sprti aku. aku terima seadanya - i know i worth for every trial that Allah SWT sent me. dan masih tetap berharap kelak aku mampu menemui cinta yang byk ketawa dari air mata. lantas, bila aku menemuinya, aku yakin, itulah kasih sejati yang sebenar untukku. insyallah..


aku sebetulnya merasa semakin lemah dlm mengharungi hidup aku sehari-harian...
Share:

Monday, September 03, 2007

Hai Belog..



hey..

salam..

lama sungguh aku tak post something d sini. RINDU BANGET!

ini pun aku curi sedikit masa utk online, sedangkan esok aku kena buat speech. duh, persediaan yg blm mantap lg.. so tak lama lagi aku terpaksa blah utk menyiapkan krja aku yg masih perlukan editing.

argh! sungguh comel! iklan kemerdekaan.. sape prnah tgok? 'percintaan Tan Hong Ming', Tan Hong Ming tu ske kat sorang dak pompuan named Umi Qazrina. haha.. sweet story maaa.. i've seen it just now, skrg ni kat cafe kachi 2.

ok ok back to reality.

i have to go. ntah ape2 ntha aku post kat sini. hehe.. daaa.. salam..
Share:

Tuesday, August 21, 2007

BERKASIH SAYANG TANPA UCAPAN ~

BERKASIH SAYANG TANPA UCAPAN
Forwarded by a friend. A good example in life.

"Suatu hari saya dibelanja oleh teman saya makan mee di kedai mee yang agak terkenal. Harganya tak mahal tetapi sedap. Kami duduk di meja bulat yang dapat menampung sepuluh orang bila mengelilingi meja. Di meja itu ada enam orang, saya, teman saya dan empat orang kawan yang lain.

Ketika asyik makan, satu keluarga baru duduk di sebelah kami. Mereka telah memesan mee dan sedang menunggu pesanan.. Keluarga tersebut terdiri daripada sepasang suami isteri yang masih muda dan seorang anak yang berusia dalam enam tahun. Mereka keluarga yang jauh dari sederhana. Pakaian mereka lusuh dan kusam. Anaknya kelihatan seperti baru sembuh dari penyakit dan sedang menarik hingusnya keluar masuk. Hingusnya seperti nombor sebelas dan kadang2 seperti angka satu dengan warna kuning kehijau-hijauan. Si ibu dengan penuh kasih sayang mengelap hingus yang tidak berhenti keluar masuk hidung anaknya. Pasangan itu sangat bahagia melihat anaknya bermain sambil tertawa. Seperti makan mee itu merupakan perayaan menyambut kesembuhannya. Ketika mee sudah sampai keluarga tersebut makan dengan lahapnya.

Keadaan tersebut tidak berlaku bagi kami semua terkecuali teman saya. Bagi kami berlima (termasuk saya) keadaan tersebut merupakan bencana dan penyiksaan. Bayangkan, bagaimana rasanya makan mee dengan mencium satu keluarga yang bau badannya tidak enak. Belum lagi melihat dan mendengar hingus yang ditarik keluar masuk dan sesekali dibersihkan oleh ibunya. Setiap kali menyuap mee ke mulut sambil menghirup kuahnya, rasanya seperti hingus telah tercampur dengan makanan dan membuat selera makan hilang.
Tidak beberapa lama kemudian, keempat kawan yang duduk semeja dengan kami meninggalkan meja satu persatu- tanpa menghabiskan makanan. Melihat ini ada rasa kepahitan yang terpancar di wajah keluarga muda itu, seperti rasa rendah diri dan terasing melihat sikap saya dan empat lainnya.
Tetapi itu tidak lama, terutama ketika mereka melihat teman saya, keceriaan mereka pulih kembali. Teman saya tetap menikmati mee tanpa mengendahkan orang lain. Seolah-olah tidak ada bau di sekitarnya dan tidak ada bunyi hingus. Saya juga terpaksa berpura2 tidak endah dan terus menghabiskan mee kerana mahu menghormati teman saya yang belanja saya makan.
Selesai makan, kami masih duduk dua puluh minit sebelum meninggalkan kedai makan. Saya pelik dengan teman saya yang luar biasa. Biasanya setelah makan, dia hanya duduk paling lama sepuluh minit. Sekali lagi saya terpaksa menemani teman saya dengan perasaan yang sangat jengkel.
Akhirnya kami keluar meninggalkan kedai dan keluarga muda, saya merasa lega. Dalam perjalanan pulang, teman saya mengatakan dia sangat terganggu duduk berhampiran keluarga tersebut. Ia merasa ada bau dan terganggu dengan bunyi hingus anaknya itu. Dia juga merasa seperti apa yang saya rasakan.
Teman saya juga mengatakan, jika dia meninggalkan keluarga tersebut ketika mereka bergembira, keluarga itu akan merasa terpukul, tidak berharga, terasing dan putus asa. Si suami sedang memberi yang terbaik bagi keluarganya. Mereka bersukacita merayakan kesembuhan anaknya. Si suami telah mengeluarkan wang yang bagi mereka cukup mahal dari hasil kerja keras hanya untuk memberikan yang terbaik bagi keluarganya. Wang itu tidak begitu banyak untuk ukuran kami tetapi tidak bagi keluarga itu.

Saya sangat terkejut mendengar kata kata teman saya. Dan tidak menyangka teman saya telah melakukan sesuatu yang luar biasa bagi keluarga itu. Dengan caranya yang berbeza - bertahan makan mee sampai habis dan menunggu dua puluh minit setelah makan, telah memberi semangat baru bagi keluarga itu. Saya teringat bagaimana rasa kepahitan, rendah diri dan terasing di wajah kedua suami isteri itu ketika melihat pelanggan yang lain meninggalkan meja tanpa menghabiskan makanan dan melihat tingkah saya. Saya juga teringat bagaimana pasangan ini kembali ceria begitu melihat sikap teman saya yang tidak kisah.

Pertama kali dalam hidup ini, saya menyedari bagaimana utk mengasihi sesama manusia tanpa mengatakannya benar-benar tidak mustahil. Teman saya dapat menunjukkan kasih sayang kepada sesama saudara tanpa perkataan dalam waktu sesingkat itu. Cukup hanya dengan meneruskan makan mee sampai habis. Menunggu dua puluh minit setelah selesai makan. Yang terakhir menahan rasa bau untuk menyempurnakan segalanya telah menunjukkan suatu keajaiban kasih dan dilakukan oleh seorang teman.
Ajaib bagaimana teman saya menegur saya tanpa mengatakan sesuatu. Dia tidak menuduh tetapi cukup membuat saya rasa sangat terpukul dan malu tetapi tidak marah. Saya kembali mengingatkan diri sendiri bagaimana selalunya kita mengatakan mengasihi sesama manusia tetapi tidak pernah melakukannya."

Share:

The Pink Side In Me ~



Pontianak harum Sundal Malam
'polangkannnnnn.. bulu mata palsu sblh kirikuuuuu..' haha..


sweetnyeeeee.. time hangat bercinta la tuh.. hehe..


uiks.. mak dan ayahku yg tersayang..



suasana istana bersama inang2 yg chomel2 d blkg


mak-mak inang.. ha ha ha~


mcm inang2 istana zaman dulu.. aku? aku nmpk mcm mak inang. haha..


setelah tudungku dikerjakan..



acara merias..


sebenarnya, aku sndiri gerun tgok pic ni.. mcm hantu wei..
mata lebam gelap, bibir pucat, muka putih..


"jangan sentuh"


pemain caklempong, main lagu 'happy birthday to you'. haha..
Share: